klik saya =)

be positive

Daisypath Anniversary tickers

03 Julai 2012

Cara mudah diet kuruskan badan

Mungkin ramai yang tertanya-tanya macam mana lah agaknya cara diet yang mudah tanpa perlu makan segala jenis pil ataupun ubat kurus.Dekat sini aku nak bagi tahu cara mudah yang aku amalkan :)

CARA MUDAH DIET





1.Amalkan aktiviti menyapu rumah.
Tiap-tiap pagi,bagi yang beragama islam tu,selepas selesai solat subuh,kalau boleh jangan tidur balik. Apa kata,ambil masa ni untuk kita,kemas tempat tidur,menyapu ruang tamu,dapur dan mengemas.Secara tidak langsung dapat mengeluarkan peluh.



2.Amalkan minum air putih/masak/jarang
Yang ni amat penting sekali.Hal ini kerana air putih itu dapat membakar lemak-lemak tepu di dalam badan kita.Amalkan 8 gelas minimum sehari.


3.Jangan tinggal waktu makan.
Lazimnya ramai yang beranggapan bahawa skip waktu makan adalah jalan terbaik.Tetapi anda silap.Hal ini kerana lagi banyak kita tinggal waktu makan,lagi banyak makanan yang akan kita makan keesokannya.


4.Lakukan aktiviti bangkit tubi sebaik sahaja bangun dari tidur 
Senaman ini boleh mengempiskan perut anda.Ini kerana perut merupakan punca utama kita nampak gemuk.hehe


5.Elakkan makan dihadapan televisyen.
Semakin lama anda dihadapan tv,semakin lama itu jugak lah anda akan terus menikmati makanan anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan