klik saya =)

28 November 2010

kenapa mesti gosok gigi?

pagi tadi,bangon je dari tido,aku terus pergi bilik air..
ye la.. nak wat ape lagi..gosok gigi la kan..
sedang aku gosok gigi aku yang xjugak putih-putih ni,
tiba-tiba aku terpikir.
kenapa kena gosok gigi eh?
then aku teringat la zaman sekolah rendah bila van klinik datang bg ubat gigi ngan berus gigi free..
time tu memang semua budak-budak berebut nak pilih kaler berus gigi..

aku pon terhegeh-hegeh gak kat misi tu mintak kaler pink..(kecik-kecik dah menggedik naa..haha)
lepas da dapat berus gigi sume kena  berbaris ramai-ramai pastu gosok gigi tepi longkang.

nasib la kalo dapat longkang yang bersih,
tp kalo dpt bhagian longkang yg mcm dlm perut kucing tu(eeeuuww,geli mak nyah..)
lepas da mengcangkung kat tepi longkang tu,
so datang la misi dengan gigi dan berus gigi yang sgt besau
(lebih besau dari gigi palsu atuk aku kot..hhehe)

misi tu pon tunjuk care gosok gigi dengan betol.
so aku ngan kengkawan aku pon ikot la cara yg diajar tu..
tapi ade gak yang mcm xsenonoh dorang gosok gigi..
agaknye excited dapat beros gigi baru kot...haha
pastu baru la aku tau kita kena gosok gigi supaya elakkan kuman
tp aku xtaw la mcm mane rupa kuman tu..
tp aku rasa kuman tu xlah sebesar bob kuman kot.
huhu..oooppppss..
bob kuman comel okeyh..=)
selain tu gosok gigi ni penting utk elakkn mulut berbau.


p/s:aku paling pantang kalo orang tu mulut bau jeriing..
so sila gosok gigi ye..=)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

!-- nuffnang -->