klik saya =)

be positive

Daisypath Anniversary tickers

02 Disember 2010

tanda si dia jodoh anda..

lazimnya jodoh,pertemuan,ajal dan maut ditentukan oleh Allah s.w.t..(awat skema je ayat aku nih?kikiki).kita sebagai manusia hanya mampu merancang.so,kt bawah ni aku nak habaq mai tanda-tanda betol ke pasangan korang sekarang ni adalah jodoh korang..tp ni just pendapat orang dulu dulu je taw..=)


1. Bersahaja


~Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa(kalau yg jenis gelak keluar hingus tu lg dasyat) serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik?kalau dok cover-cover tu sah la dia bkn jodoh hang pa..=)


2. Senang atau selesa bersama

~Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.selain tu si dia selalu mesej atau call xkira pg ptg atau malam.(tp kalo da 24 jam bekepit tu bkn jodoh da tp bodoh)..kikiki..opppsss..


3. Terima kita seadanya


~Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.Dia juga xkisah siapa kita sebelum ni yang penting siapa kita yg sekarang ni.walaupon dia tau kita pernah mempunyai kasih sebelumnya tp dia xpeduli pon kerna bgnya korang sekarang milik dia..=)
selain tu dia juga sedia berkongsi kisah silamnya kerana bgnya tiada rahsia lagi..(xkisah la kalau sebelum ni kekasih dia pernah couple ngn fahrin ahmad ke?)huhu


4. Sentiasa jujur

~Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.ini kerana kejujuran merupakan jalan kepada cinta sejati.chewahhh...=)


5. Percaya Mempercayai

~Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.
Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain.

6. Senang Bekerjasama

~Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan.


7. Memahami diri kita

~Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.
Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, ‘lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih.


8. Tampilkan kelemahan

~Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.
9. Kata hati

~Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.


10. Mimpi

~Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.=)

4 ulasan:

  1. hehe ske post kali nie..
    wah truja sebentar~~hehe
    menelan2 air liur ble bca..
    erm klu btl cm bgus la..hehe..
    walaupn dalam pencarian kuikui =P

    BalasPadam
  2. agak2, kte ade ke mcm dlm ni? =) .. he..

    BalasPadam
  3. sea lavender:haha..mencari la ye.kt pilah tu ramai..=)

    anakpakdin:err..88% ade..kikikiki

    BalasPadam