klik saya =)

be positive

Daisypath Anniversary tickers

20 Februari 2011

cara mudah untuk bangun awal pagi

waktu aku nak buat entry ni aku rasa nak gelak sorang-sorang..sebab apa?aiisshhh....sebabnya aku pon susah nak bangun pagi.macam mana pulak aku leh tau cara nak bangun pagi kann?
tapi tadi waktu aku bangun dari mimpi di siang hari,baru aku tau macam mana cara nya nak bangun awal pagi =)

sape-sape yang susah nak bangun pagi tu,meh la tengok petua ni.mana tau kot-kot menjadi ke..pi la amik pen dengan ketas cepat.tapi aku rasa baek korang copy paste masuk laptop je.senang je kan.. ^_^

Petua bangun awal pagi..  (ecehh..tajuk mcm gempak je)

~mula-mula malam sebelum tido tu,kita sepatutnya basuh muka.maksudnya,bagi perempuan yang suka mekap-mekap tu korang digalakkan untuk mencuci muka sebelom tidur.ini kerana waktu tidur adalah waktu kulit untuk berehat.yela,waktu siang dah abes lapan kilo bedak korang tempel kat muka,bagi la chance kulit korang nipis sikit waktu malam.baru lah senang nak tido dan nak bangun nanti..=)

~ni orang tua-tua la yang cakap.waktu kita nak tido tu,jangan lupa pesan kat bantal untuk kejut pukul bape kita nak bangun.contohnya,"bantal-bantal, tolong kejutkan aku pukul 6 pagi ye..".
macamtu lah lebih kurang,tapi aku tak tau lah ini kepercayaan khurafat ke tak.aku dapat tau ni pon dari kawan aku..aku penah try jugak,dan ia berhasil..^_^

~sebelom tido tu jangan lupa baca ayat kursi,surah al-ikhlas dan beberapa zikir yang lain..sebagai pendinding diri kita supaya dijauhkan dari godaan syaitan dalam mimpi nanti.sebab selalunya mimpi tu la yang buat kita bangun lambat.lagi-lagi kalau mimpi jumpa mamat korea yang comel-comel tu,lagi la korang tak nak bangun..^_+

~seterusnya jangan lupa kunci jam.kalau boleh buat la alarm tone lagu yang rockers sikit..yang agak-agak jiran sebelah pon boleh dengar..sebabnya aku ada sorang roomate , dia selalu buat alarm tone  lagu yang jiwang-jiwang.contohnya lagu ost drama ADAMAYA,yang terindah tu.ishh...sampai aku pon tido balik bila dengar lagu tu...-_-

setakat ni,hanya ini je lah yang aku boleh kongsi.sebenarnya ada banyak lagi,cuma aku rasa yang ni lah perlu di amalkan dulu.nanti aku bagi tau yang lain ye =)


alololo...
baby ni mesti susah nak bangun pagi kan?
^_^

4 ulasan:

  1. sng jer...nk bgn awl.tdo awl...

    BalasPadam
  2. owh cmtu ke...cantek blog !! :)

    BalasPadam
  3. oh petua menarik. sy susah nk bgun pagi lorh~
    nak cuba !
    macehhh :))

    BalasPadam