klik saya =)

19 Februari 2011

couple atau single?

hah,agak-agak korang mana lagi best?single atau couple?kalau aku,mestilah aku pilih couple.sebabnya?aisshhh...kejap lagi meerajuk pulak cik abang tu..huhuhu...sememangnya bagi aku cinta datang tanpa dipaksa dan pergi tanpa dipinta.


cuma sekarang ni,di zaman IT,masih ada lagi sekumpulan manusia yang takut untuk bercinta dan memilih untuk single je..tu semua berpunca dari kenangan silam mereka yang pernah gagal dalam bercinta.tapi yang aku nak cerita ni bukan sebab gagal dalam bercinta,tetapi tidak pernah langsung bercinta.

bila aku tanya mereka kenapa masih solo,alasan yang diberi,lelaki/perempuan sekarang susah untuk dipercayai lagi.habis tu perempuan/lelaki dulu boleh dipercayai sangat ke?uisshhh...tapi,memang betol pon apa yang mereka cakap tu.yela,kalau di ikutkan zaman sekarang ni memang pergaulan sosial sangat bebas dan amat berbahaya untuk menjalinkan hubungan dengan orang baru.yelah,kita tak kenal siapa sebenarnya si dia yang ayat manis macam colgate tu...(aku suka pakai colgate sebab maniiss..^_^)

ramai jugak yang masih solo sebab zaman sekarang ni dunia dah terbalik.alaa,maknanya dah banyak sangat dah kes pasal lesbian,gay,nyah,bapok dan sebagainya tu...oleh itu,amat susah untuk mencari pasangan yang betol-betol tulen.yelah,kadang-kadang luar je nampak tulen,rupa-rupanya,uiisshh..tuhan je yang tahu...

tapi bagi aku,tak salah kalau kita mencuba untuk bercinta.semuanya berpegang pada diri kita sendiri,sebab kita je yang tahu siapa diri kita.cuma bila dah bercinta tu,haruslah jaga-jaga batas-batas pergaulan supaya tak melebihi had laju ye..=)


p/s:entry ni utk kawan aku yang tengah pikir sama ada couple atau single ^_+

6 ulasan:

!-- nuffnang -->