klik saya =)

be positive

Daisypath Anniversary tickers

08 Mei 2011

HANGAT! monyet penyebar HIV?


monyet boleh sebar HIV?tak kan monyet pon dah pandai pegang jarum?ishh....tapi tu lah hakikatnya.Aku pon tak tahu kebenaran fakta ni..jom kita baca kat bawah ni=)


Dipetik dari Berita Harian:


Kera penyebar HIV, denggi, malaria, tibi! Inilah ancaman bentuk baru kepada manusia dan lebih berbahaya, haiwan itu berkeliaran di kawasan bandar. Kajian Pusat Kecemerlangan Kajian Hidupan Liar dan Fakulti Perubatan Veterinar, Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) ke atas lebih 2,000 kera yang ditangkap sekitar bandar seluruh negara mendapati 80 peratus daripada haiwan itu menghidap penyakit berbahaya itu dan risiko menjangkiti manusia juga tinggi.Hanya dengan memegang, membelai dan memeluk haiwan berkenaan, manusia boleh dijangkiti pelbagai jenis penyakit itu.


haa...so apa pendapat korang?renung-renungkan.. ^-^




2 ulasan:

  1. hiv tu cam blur2 skit la.xtau cm ne nk kaitkan..sbb ikut yg tau, hiv tersebar melalui trnsfius darah, hbgn seks.xkn wt hbgan seks dgn kera kot...
    kwang5x...
    :)

    BalasPadam
  2. HABISLAH PASNI SEMUA ORG DISKRIMINASI KERA.KIHKIH :D

    BalasPadam