klik saya =)

14 Februari 2013

krim penjagaan wajah yang berkesan

Sekarang ni banyak dah produk kecantikan dekat pasaran yang menawarkan macam-macam produk nak bagi cantik kan kulit. Aku ni pulak jenis yang tak suka tukar-tukar produk sebab kulit aku ni memang sensitif. So dari zaman sekolah sampai la tahun lepas,lebih kurang tujuh tahun jugak la,aku guna kan produk kecantikan safi lidah buaya.Kalau pencuci muka,aku gunakan sabun papaya je. :P

 krim safi ni berharaga RM6.80 

sabun papaya ni berharga RM3.50 je.
Tahan setahun tau 

ni la hasil kulit aku 
walaupon tak cantik tapi asalkan kulit aku licin dan segar

Ini je la produk-produk yang aku guna dulu. Memang sangat murah dan takde jerawat dah.Cuma aku rasa pakai sabun papaya ni kulit aku kering je la.Kena pakai krim safi ni baru nmpak segar.Tapi start tahun lepas 2012,aku dah bertukar ke produk lain. Itupon mak aku yang syorkan sebab ramai kawan-kawan dia dah try semua nya gebu-gebu dan kalau keluar rumah tak payah nak letak bedak pon sebab memang dah gebu :) so disini aku nak kenalkan produk yang berkesan tu :

ni la aura maya
harga RM130

muka dah tak payah pakai krim.bedak dan lain-lain hehe


Haa ni dia produk yang mak aku suggeskan. Mula-mula tu aku malas nak cuba sebab takut jadi pape dekat kulit aku ni. Yela sebab kulit aku ni pon tak de la teruk mana sampai kena tukar produk baru kan.So bila dah fikir balik,aku pon try je la sebab aku pon tengah cuti sem masa tu, kira masih ada masa nak betulkan balik kulit aku kalau apa-apa jadi..hehe..

So aku pon start pakai produk aura maya ni. Masa nak pakai krim ni banyak pantang larang yang kena ikot. Mula-mula hanya boleh pakai sabun pencuci selama 3 hari,lepas tiga hari baru boleh pakai krim siang dan krim malam. Selain tu masa dua minggu pakai produk ni kita dilarang pakai bedak dan krim yang lain. Masa seminggu aku guna krim ni,habis satu muka aku menggelupas dan tumbuh jerawat. Masa tu aku dah start panic dah,tapi mak aku cakap memang tindak balas dia macam tu. Then selepas 2 minggu baru la jerawat tu hilang dan kulit muka aku dah semakin lembut dan gebu.hehe. Aku pon dah tak payah nak pakai bedak keluar rumah sebab memang kulit aku dah lembut dah. Memang aku syorkan korang pakai krim ni.

Tapi disebabkan sekarang ni aku tak mampu nak beli aura maya ni memandangkan life student ni memang banyak pakai duit,so aku stop guna aura maya.aku guna balik safi lidah buaya tu..hehe. Ok lah dah banyak yang aku dah share,lets try and see the magic :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

!-- nuffnang -->