klik saya =)

be positive

Daisypath Anniversary tickers

13 Ogos 2011

Apakah sebenarnya Iskandar Malaysia?

sebelum ni memang aku selalu dok tengok dekat berita tentang Iskandar Malaysia yang tengah berkembang tu. Tapi aku dok tanya jugak,apa pulak sebenarnya Iskandar Malaysia ni?Sama ke dengan Seri Iskandar kat Perak tuh? kalau sama,kenapa Iskandar Malaysia ni kat Johor?


kalau korang nak tau Iskandar Malaysia ni sebenarnya sebuah bandar terancang dekat Johor.Iskandar Malaysia meliputi kawasan seluas 2,217 km persegi.3 kali ganda keluasan Singapura dan 48 kali ganda keluasan Putrajaya. Perghh gempak giler tuh..

Iskandar Malaysia bersedia untuk menjadi rantau paling maju di Selatan Semenanjung Malaysia, di mana kehidupan, hiburan, persekitaran dan perniagaan bergabung dengan lancar di dalam metropolis yang membangun dan pesat
Terletak di penghujung selatan semenanjung Malaysia, Iskandar Malaysia (di dalam negeri Johor) terletak dalam posisi strategik pada laluan perkapalan yang paling sibuk di dunia, dan kekayaan sumber asli dan manusia telah bersama-sama menyokong kejayaan Johor yang lalu dan potensi Johor yang kelak.
Kemakmuran Johor telah dimantapkan oleh kombinasi sesama kestabilan politik dan penerusannya yang tidak tergendala, Kesultanan yang progresif dan disanjungi, kerjasama sosial dan kebudayaan di antara populasi pelbagai kaum yang merupakan sumber tenaga, inovasi dan pembaharuan yang berterusan.

untuk maklumat lanjut tengok  SINI :)

2 ulasan:

  1. ooo...baru saya tahu~
    thanx sharing..

    salam perkenalan ye

    BalasPadam
  2. ello im new here.. owhh baguihlaa pembanguan mcm 2..mengurangkan trafic jam..

    BalasPadam